SÖU

Okej, hittade en lugn stund. Sitter och väntar på att Kissi ska komma och hämta mig, ska åka till Emma & Cecilia på kaffebjudning och ge dem presenter för att de orkat gå till kyrkan några söndagar i vinter. Jag är inte konfirmerad, och det stör mig inte, utom att jag gick miste om alla presenterna, för att inte tala om pengarna!
Men till saken, SÖU-rock i Molpe nu i helgen:

På fredagen var Lotta och Eivor här största delen av  dagen, mot kvällen innan Molpe hade vi ett litet grillparty med Kim och Jonas och en sen Patrick. Sen kom taxin, vi kom till Molpe, jag hittade Henski alldeles ensam utanför ingången och gick med honom för att han inte skulle vara så allena. KBHB spelade, Daniella var som vanligt helt underbar när hon sjöng och det var hela bandet! Jag hoppas de går långt.
När de spelat klart gick jag bara runt hela kvällen med massa gamla kompisar, så himla kul att träffa dem igen! När mina bergökamrater gått och lagt sig satt jag i ett båthus med några molpebor med flera och gick hem med min kompis Daniel  för att slippa tältet.

På lördagen tvingade jag herr Sundén att skussa mig hem en sväng för att vattna blommor och duscha, Kim, Eivor och Lotta följde med också och när vi var klara åt jag ett knäckebröd och precis satte krabbisen in, men det är okej. Ville bara dö lite sådär.
Tillbaka i Molpe satte vi oss utanför tältet och började igen, senare en pizza på mölle som vi hamnade att vänta på i en timme.
Och sen. Sen kom min Roy och det var på tiden! När vi är ifrån varandra bråkar vi (läs:jag) alltid och blir sura (läs: jag blir sur på honom) på varandra för minsta lilla.. Och jag klöste Roys kompis men det gör inget för han är dum. Dumdum! Försökte följa med dem till Abc eller något också men ville hellre se LASSE ERIKSSON, blev utkastad ur bilen och asförbannad på Roy. Och det var det som inte borde ha hänt, jag började dricka alltför mycket och mycket kort efter Lasses underbara uppträdande låg jag i gräset bakom tälten och spydde. Skönt. Klockan var väl knappt 23 när Roy kastade in mig i bilen och vi (han, jag & bröderna Grannas!) åkte hem till mig. Hur pinsamt är inte det? Dessutom hamnade vi att vänta på färjan över till Bergö och under den tiden hann jag bli våldsamt attackerad av en vildsint fågeljävel.

Lyckades få ut min ilska över Kissi under kvällen också, men det är upprett och vi är kåmpizar igen. Nu konfirmationskaffe!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0