Pay me please

Herregud vad den här dagen går snabbt. Har suttit här i en och en halvtimme nu redan sen matpausen, bara en och en halv kvar då. Jag är törstig och ångrar verkligen att jag köpte torkad frukt istället för glass.. Har ätit så mycket torkad frukt på sistone så jag börjar bli lite jävla trött på det.

Jag har en massa idéer jag skulle vilja ha genomförda här på infopunkten, men jag misstänker att det mesta är för dyrt och så vidare. Men jag skulle faktiskt gärna uträtta något här. Jag inväntar iallafall nya tuschpennor från kommungården i Malax så att jag kan göra en ny skylt, den gamla är så himla ful och syns knappt.

I helgen är det midsommar, gott folk! Det blir Skaftung för mig, åker väl dit imorgon kväll bara jag lyckas få tag i bussen. Får tvinga mamma att skjussa mig, jag har ingen aning om hur det ser ut i Långåminne och det är där någonstans jag ska på bussen. Sen får vi ju hoppas att mamma pröjsar för biljetten också, mitt konto är ganska sådär tömt efter förra helgen..

Men nu ska jag fördriva lite tid med att drömma om diverse skor, ett par låga vita converse till exempel och de svarta, halvmatta pumpsen med perfekt hög klack som bara tycks existera inne i mitt huvud. När jag var hos min syster i Helsingfors, där man tycker att de borde ha ett utbud på klackar till och med åt mig, hittade jag inga fast vi var inne varenda skoaffär vi såg. Jag menar, inte tänker jag betala hur mycket som helst för ett par skor heller. Kanske senare, när jag blivit Finlands största bloggare och företag skickar mig gratis grejer och betalar för att jag ska skriva lite fina ord om dem. När tror ni det händer? Jag har mina misstankar om aldrig. Sorgligt men sant!

Jag hatar Finland. Finland är alltid efter med allt. Utländska webaffärer levererar aldrig till Finland. Alltid till Sverige, men aldrig till Finland. Alla biofilmer kommer först till Sverige. Varför är det så?
Converse.com skickar ut sina skor till alla andra länder i norden, men inte till Finland! Herregud, de leverera till och med till Tjeckoslovakien!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0