Hemma

Hemma igen från en härlig helg i vårt lands kära huvudstad Helsingfors, helskinnad och planet kraschade inte. På vägen hem till Vasa var det dock lite oväder, tyckte mig se en blixt bland molnen och det är väl troligt, det var säkerligen inte någon annan som tönt-fotograferade från planet. Men jag kunde inte låta bli!
Och nu är min garderob uppdaterad för ett tag iallafall. Gjorde av med runt 150e på kläder i lördags, och det känns väl lite sådär med tanke på att jag annars är rätt utfattig.. Men det kommer väl in mer efter sommaren.
På söndagen for vi ut till Sveaborg i blåsvädret och tittade, jag har alltid varit rätt intresserad av gamla byggnader, inte för historiens skull men för dramatiken, skulle jag tro. Jag älskar tanken på bråd död och hjältemod och så vidare. Tönt jag är.
Vi försökte picknicka också, hade med oss en supergod kyckligsallad, batong, mjukost och något att dricka. Och rabarberpaj. Tyvärr blåste det så innihelvete så efter ett tag blev det svinkallt, så vi gick runt lite till och åkte hem sen.
Kom hem, väntade på att klockan skulle bli runt halv 9 då vi skulle åka till flygplatsen, kom dit och upptäckte att planet var 40 minuter försenat. Inte roligt. Så vi satte oss i ett café vid utrikesterminalen och pratade. Vet ni vad vi pratade om? Typ Kenzas och hennes mammas tatueringar och Blondinbella. (Men det är okej för mig, kanske mer pinsamt för min syster. Hahaha.)Jag har inte tänkt på det förut, att de påverkar oss så mycket. Även om jag bor på en liten ö i Finland, som är ganska så jävligt långt bort från fina Stockholm, framgångar och märkeskläder så följer jag deras bloggar varje dag och diskuterar dem. Det är rätt sjukt.
Just nu sitter jag och lyssnar på Blondinbella som pratar i radio. Herregud vad hon låter energisk. Och vet ni, jag blir faktiskt lite avis, men jag är väl inte den enda.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0