Förbannad

Det finns en grej jag aldrig kommer att göra mot mina barn (om det blir några. Barn bajsar & skriker.) som mina föräldrar älskar att göra mot mig. Det kallas utpressning. De brukar utnyttja det faktum att jag inte har något körkort = sitter fast på den här ön och inte kan göra något åt det utan att pröjsa någon kamrat som ändå hellre vill supa än få bort mig härifrån.
Jag kallar det utpressning, och det hände alldeles nyss. Jag vaknade på jävligt fel sida idag, trött som fan och med en huvudvärk som kunnat golva en elefant. Och så sitter jag där och kollar på Scrubs för att muntra upp mig medan jag äter frukost, och så hör jag pappa börja gorma åpå i köket om att mitt rum är stökigt. Och efter 5 minuter tittar mamma in, och så kommer det: Hördu, det går nog ingen skjuss till bussen ikväll om du inte rett upp i rummet innan. Med den där malliga rösten hon alltid använder vid dessa tillfällen.

Som om jag inte visste att det är stökigt och fult, och som om jag inte alls hade tänkt på att börja städa.
Jag känner mig alltid så kränkt när de säger sådär. Så jävla orättvist! Bara för att mamma & pappa är ett par jäkla städhitlers behöver väl inte jag vara det? Dessutom har de namn på alla sina städningar, så att det ska låta som att det är jätteviktigt och som att de inte alls städar huset tre gånger i veckan. Måndagsstädning, onsdagsstädning, fredagsstädning. Helgstädning, julstädning, vårstädning, höststädning, sommarstädning, midsommarstädning, skolstädning, feststädning, åka-bort-städning, komma-hem-städning. Herregud. Och det är garanterat någon städning jag glömt.

Och till råga på allt fick jag skriva om halva inlägget. Den här dagen verkar inte blir bra; och nu har jag tryckt på någon knapp så att inte punkter funkar heller: Sådär ser punkterna ut nu: Och strecken::: Shift_knappen funkar inte heller! Vad är det här?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0