Nej

Vad ska jag göra nu när jag inte hittar fler internetaffärer att göra önskelistor på? Jobba? Hahahahahahaha.

Igår kväll var väl helt okej, maten var god, överåt och ångestdrabbades innan sömnen slog till men det är småsaker. Idag kommer Jenna hit, det är skönt, vi skrattar alltid som galningar när hon är här & jag älskar det.

Antar att jag borde åka till affären nu och handla diverse varor vi kommit överens om, samt lite godis för att understryka min dubbelmoral. Men det är ju ändå lördag, och jag provade en skjorta i morse som passade perfekt. Det gjorde den inte i vintras och det är först en underbar känsla. Det också, alltså.


Igår eller något läste jag en finlandssvensk tjejs blogg. Hon skrev i ett inlägg att hon skulle utmana sig själv till att varje dag göra nya klädkombinationer och alltid byta ut byxorna, toppen eller tröjan. Och inte köpa nya kläder innan hon sett hur många kombinationer hon fått ut från sin garderob. Antog jag, iallafall. Fattar ni vilken smarting? Jag skulle aldrig komma på något sådant själv. Dels för att jag vill vara lika rik & cool som alla andra och köpa nya kläder åtminstone 4 gånger i månaden (vilket jag aldrig gjort och troligen aldrig kommer att göra, men jag gillar att drömma) och dels för att jag inte har någon koll alls på vilka plagg jag har i mitt klädskåp. Det skulle dock vara rätt smart om jag skulle ta reda på, men jag gillar liksom att få överraskningar ibland när jag inte har någon aning om vad jag ska ta på mig. Det mesta som dyker upp och surprisar mig är sådant jag inte fick på mig i vintras = bortglömt längst in i skåpet. Men nu har jag hittills inte hittat något som suttit som ett oplanerat korvskinn. Helt okej.

Nu ska jag handla.. eh, mat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0