Ibland blir jag bitter & feminist

Jag är på värsta möjliga humör. Ett sådant där humör när man sitter och stirrar framför sig och försöker låta bli att blinka, så att inte tårarna rinner över och man tappar självbehärskningen en gång för alla (varje gång det händer) och bryter ihop. Jag hatar den känslan, det finns liksom inget värre än att tappa kontrollen över sig själv. Jag kommer sluta som en riktig bitterfitta ikväll, om inte tjejerna lyckas muntra upp mig. Men troligtvis inte, eftersom mitt största problem jag har i huvudet är vikt & mina äckliga armar, och det lär inte bli bättre av en bunt söta tjejer runt mig. Tjejer som har rätt att äta precis vad som helst, utan att någon tänker: Den där ska väl inte äta mer, så tjock som den är.

Jag hatar, verkligen hatar, hatar hatar hatar detta vidriga kroppsideal tjejer utsätts för. Jag hoppas verkligen att killar uppskattar att de är killar. Är man kille är det okej att vara lite fet, det är ingen som bryr sig & det gör faktiskt ingenting om dina fula badbyxor halkar ner så att du visar lite för mycket av ditt håriga arsle & möjligtvis övriga paket. Som är lika hårigt som dina ben, din mage & ditt bröst, dina armhålor, din rygg & ditt ansikte.

Tänk om min bikiniunderdel skulle halka av helt när jag dyker & jag skulle råka visa upp en orakad fitta eller ha glömt att raka mig under armarna, så att alla kan glutta in i en djungel när vi spelar volleyboll. Eller om någon skulle se att jag glömt raka benen innan jag tog på mig kort-korta kjolen. Fy helvete, alltså! Och herregud vad äcklig jag är när jag är 50 och har en liten mustasch på överläppen. Ja fyfaan vad äckligt. Jösses.

Det är så jävla orättvist. Och jag har mer:
Kvinnor har lägre lön för samma arbete som en man gör, men större utgifter i samband med till exempel månatliga helvetesveckan. Bindor & tampisar är jävligt dyra, ska ni veta!

Kvinnor ska jämt & ständigt lukta gott, vara hela & rena och helst ha supersexiga, ultrafeminina spetsunderkläder vid knullet & männen har äckliga femdagarskalsonger med brunrand. Och helst av allt lukta svett också, vet ni, blir vi jätteglada, vi tjejer.

Om en kille ligger med fem olika tjejer i veckan & skryter om det, är han en beundrad player. Ligger en tjej med fem olika killar på en vecka är hon slampig & mycket, mycket allmänt hatad.


Nu åker jag på tjejkväll i en långärmad tröja, det är bäst för någon att maten är god & filmerna bra.

Kommentarer
Postat av: emmy

Håller med att det finns skönhetshets hos tjejer, mkt värre än för killar. Men jag tycker faktiskt inte riktigt att det är så som du säger. Nuförtiden rakar sig killar på de allra flesta ställen och har dyra kalsonger som de byter 2 gånger om dagen... inte som du skriver, tycker jag!

2008-06-27 @ 22:15:00
URL: http://www.metrobloggen.se/sexiness
Postat av: gabriella

emmy - säkert, det är ju skillnad på killar. De flesta killar jag diskuterat med tar inte hand om så mycket mer än sitt ansikte och vad gäller kalsongerna.. Men jag står kvar vid mina ord.

Rakning (utom ansiktet) vet jag anses ofta som lite "bögigt" också.. Det är väl mest en stereotyp jag beskrivit, men såna uppstår inte från tomma luften heller. ;)

2008-06-28 @ 10:58:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0